ES.

ES.

úterý 29. ledna 2013

Bel-Ami - Guy de Maupassant


Letos jsem si nedávala žádná novoroční předsevzetí, ale ráda bych docílila toho, že ke každé knize, kterou letos přečtu, někam napíšu alespoň pár řádek. O ději i o tom, jak se mi líbila. Protože jsem se rozhodla ignorovat potterovský šprk v podobě Bajek Barda Beedleyho i Holmanovu učebnici ekonomie, přesunu se rovnou k Miláčkovi od Guye de Maupassanta. Byla to jedna z knížek na mém "to-read" seznamu, ale moc jsem se na ni netěšila. U francouzských autorů totiž člověk nikdy neví, jestli se mu budou líbit. A nezáleží na tom, jestli jsou "noví" nebo "staří". Každopádně, Miláček mě velmi mile překvapil. Těch něco přes třista stránek jsem přečetla téměř jedním dechem a byla to jedna z nejoddechovějších knížek, které jsem za poslední dobu přečetla. Hříchy a pomluvy pařížské smetánky aneb Kterak Duroy (nebo bych spíš měla napsat du Roy?) k penězům a postavení přišel... Neskutečně mě to bavilo, možná proto, že "tehdejší" pařížská společnost mi připadá jako předobraz té dnešní české. Jen si nejsem jistá, jak je to s tou kariérou přes postel, těžko říct, jestli to ještě stále funguje...

0 comments:

Okomentovat