ES.

ES.

pátek 23. srpna 2013

Jakuba Katalpa: Němci


Dlouho jsem nic nepsala, protože se mi jednak nechtělo, druhak jsem hodně četla a třeťak jsem byla v Irsku. A pak se taky hodně válela doma a zase četla. O tom, jakou kupu knížek jsem si přivezla z té desetidenní cesty do Irska, se zmíním někdy příště, každopádně teď bych chtěla napsat řádku nebo dvě o knížce, kterou jsem dočetla dneska. Vlastně asi ani nemůžu napsat víc, než těch pár řádek.

Němci Jakuby Katalpy (té Jakuby Katalpy, ne toho) jsou ždímačka emocí, která vás na konci vyplivne na pokraji sil, možná se slzami v očích, každopádně s tím nepříjemným pocitem úzkosti, jako by jste ztratili něco nadmíru důležitého, ale nejste si jistí co. Takže jsem teď celá na měkko, zachvíli možná budu na hniličku. Němci jsou o Němcích, ale taky o Češích a o křivdách a hledání svého původu. Němci nejsou veselá knížka. Ale jsou knížka o věcech, který se klidně mohly stát, i když se vlastně vůbec nestaly. Jak už bylo napsáno, Němci jsou příběhem o rodině na pozadí středoevropských dějin. Příběhem, který stojí za to si přečíst, snad i vícekrát.

0 comments:

Okomentovat