ES.

ES.

čtvrtek 8. listopadu 2012

Skyfall (2012)


Celou dobu jsem se připravovala na to, že se mi to vlastně bude líbit, ačkoli nemám ráda Daniela Craiga a pro mě nikdy Bondem nebude. Moje nejhorší obavy se splnily. Nebudu předstírat, že se mi to nelíbilo, že jsem byla znechucená, nebo že jsem se dokonce nudila. Jen vám to řeknu narovinu. Pro mě tohle není bondovka. Můžete mu říkat James Bond, můžete tam obsazovat Judi Dench jak se vám za chce. Jediné, co vám k tomu můžu říct je, že je to výborně natočený film s kvalitní zápletou a naprosto úžasnými záběry. Ale že Bond by zastavil Silvu dřív, než by stihl postřílet desítky policistů. A že Bond nemá nasávat ani když má špatnej den. A že celá ta věc s Bondgirl byla tentokrát docela fail. A že Bond prostě nemá být modrookým blonďákem.

Když ale pominu ten malý nepodstatný fakt, že ačkoli se Bond vždy měnil, teď už to není to pravé, musím vyzdvihnout několik věcí. Zaprvé, I'm in love with Q. Zadruhé, "Mommy was very bad." a vlastně všechny Bardemovy hlášky. Jako záporák Silva byl Bardem výborný. Šílený, ale výborný. Zatřetí, Monneypenny. Vždycky jsem její postavu měla ráda a ano, tentokrát nebylo sáhnutí to "minulosti" a ke knižní předloze špatně. Začtvrté, fakt, že M už je zase muž. Nechápejte mě špatně, já Judi Dench zbožňuju. Ale tvůrci správně odhadli, že dost už bylo ženské M. A že Ralph Fiennes tu roli může s klidem převzít. Zapáté, Skotsko. Bond může zbožňovat Anglii, jak chce, ale skotská vřesovistě... Nejspíš už těžko najdou lepší set k filmu, než ten, který měli tady. Zašesté, "Last rat standing." Pokud se Craigovi něco vyčíst nedá, je to výraz, se kterým pronášel ty nejlepší hlášky. Možná bych mohla říct, že "You two, go to the kitchen." je má nejoblíbenější, z mého pohledu ji ale pochopí jen několik vyvolených.

Největší WTF filmu? Jeleni. Už u úvodní znělky jsem si říkala, jestli jich tam snad není zbytečně moc. A jestli to s tím jelenovitým trendem trochu nepřehnali. V druhé polovině to sice zapadlo dohromady, ale... Ne, prosím, už žádné jeleny. (A to jste ještě neviděli tu obrysovou reklamu s jelenem, zajícem a ptáky, kterou jsem shlédla před filmem.) Ještě jsem čekala, že James Bond přijde ve svetru s jelenem, ale to bychom snad potom byly v Americe.


0 comments:

Okomentovat