ES.

ES.

neděle 11. října 2015

But don't you understand? -- The hunger makes the man. -- With all that lies in front of us. -- The world looks so ridiculous to me.


Snažím se trávit svůj volný čas i jinak než celodenním sledováním Tumblru a hraním Candy Crush Ságy, takže jsem začala poslouchat podcasty. Jednou z jejich výhod je možnost dělat prakticky cokoli jiného a zároveň poslouchat (a ano, i teď zrovna něco poslouchám). Nebudu tvrdit, že zaměření toho, co poslouchám, je nějak zvlášť odborné, většina mých oblíbených podcastů se věnuje populární kultuře. To ovšem neznamená, že lidi, kteří je vytváří, jenom tlachají do větru a že mě informace, které při poslechu získávám, nenutí kriticky přemýšlet nad obsahem toho, co často slepě a nekriticky konzumujeme.


Nedávno jsem objevila kanadskou podcast s názvem Witch, Please, která se, jak název trochu napovídá, věnuju světu čarodějnic a kouzelníků – v tomto případě světu Harryho Pottera a to jak v rámci knih, tak filmů. Hannah McGregor a Marcelle Kosman mluví o postavách z Harryho Pottera, zkoumají jejich projevy a chování pouze na bázi čtení knih a filmů a konfrontují je s akademickými poznatky čtení literatury a filmu a zároveň je srovnávají s unikátní feministickou perspektivou, která nebývá zas tak často aplikována při čtení dětských knih.

Musím se přiznat, že i když jsem s Harrym Potterem vyrůstala, nikdy mi moc nepřirostl k srdci. Co se týče filmů, ani si nepamatuju, jestli jsem viděla všechny – jsem si stoprocentně jistá, že jsem neviděla druhou část posledního dílu, se zbytkem netuším. Takže tahle podcast pro mě není nijak obzvlášť nostalgická, na druhou stranu mi otvírá dveře k poměrně odlišnému vnímání jak knih, tak filmů, a vlastně se mi najednou chce si ty knížky znovu přečíst.

Před pár měsíci jsem díky Amandě Palmer objevila stránku Patreon, která je stejně jako třeba Kickstarter možností pro přímou podporu umělců a všech možných tvořivců, ale na rozdíl od Kickstartru umožňuje podporu konstantní, buď jednou měsíčně, nebo za každý produkt vyslaný do světa. A díky Patreonu jsem objevila podcast s názvem Geek’s Guide to the Galaxy, která každý týden přináší rozhovory se spisovateli, režiséry, vědci a dalšími podivnými postavami světa geeků.

Ještě jsem si neudělala čas na to, abych si poslechla všechny díly (teď jich je něco přes 150), snažím se s nimi držet krok. Jeden z mých nejoblíbenějších dílů byl rozhovor s Kazuo Ishigurem, kterého většina kritiků považuje za postavu seriózní literatury.

Protože ráda ztrácím čas, každé prázdniny trávím několik dní sledováním záznamů ze sanfranciského Comic Conu, svátku všech šílenců posedlých komiksy, filmy a seriály. Posledních pár let se tam rozjela doprovodná akce s názvem Nerd HQ, kam si Zachary Levi zve herce a tvůrce seriálů, kteří se zrovna v tu dobu nacházejí v San Franciscu. Díky Nerd HQ jsem poznala Aishu Tyler, která za Zacha občas zaskakuje jako moderátorka panelu (většinou když jsou na pořadu chlapci ze Supernaturalu).

Aisha Tyler je herečka, ale má také vlastní podcast s názvem Girl on Guy, kam si mimo jiné zve herce (většinou chlapy, ale sem tam i nějakou ženskou) a mluví s nimi o životě, práci, kultuře i všem ostatním. Girl on Guy je jedna z mých nejoblíbenějších podcastů, protože Aisha jako ostřílená komička dokáže ze svých hostů dostat to nejlepší a nejvtipnější.

Poslední podcast, který doporučím, se ke mně dostal skrz různé feministické kanály. Ve First Time, jehož krátká první série měla premiéru o prázdninách, mluví Emma Willmann s různými ženami o jejich první menstruaci, co pro ně znamenalo „stát se ženou,“ o trapných zážitcích a všech ostatních věcech, které se dají o menstruaci říct.

0 comments:

Okomentovat