ES.

ES.

čtvrtek 26. května 2016

Mikro #24: Neighbors 2



Protože jsem během pár dní zvládla utratit většinu peněz, které mi měly vystačit na měsíc (doplácení všech restů není sranda), nemůžu si zajít do kina. Netflix v mnohých ohledech pomáhá, ještě pořád jsem neviděla Beasts of No Nation, teď se mi ale zachtělo komedie.

A tak jsem si stáhla Neighbors 2: Sorority Rising. Ano, opravdu je to pokračování té šílené komedie Setha Rogena se Zacem Efronem. A ne, tentokrát jsem si to nepouštěla jenom proto, že Efron má fantastický tělo (i když to byl jeden z hlavních faktorů).

Sorority Rising překvapuje hlavně svým nezáměrným feminismem. Katie Barnes pro Feministing popisuje jednu ze scén ze začátku filmu, která je klíčovým momentem, co se charakterního růstu týče: „Potom, co mu řeknou, že frat parties jsou dost sexistické, začně Teddy (Efron) drmolit o tematických večírcích, které zahrnují ženy (CEOs and Office Hoes, pimps and hoes etc). Na jeho tváři je ale najednou vidět, že si to uvědomil. A potom jim sám dá za pravdu.“

Rogenovi filmy se dost často označují jako „bromedy“, ženských postav v nich najdete po málu a žádná z nich není ústřední. Objevují se v nich ale momenty, které dokazují, že si Rogen a jeho scénáristický tým uvědomuje, jak je chlapáctví, které se ve většině amerických komedií objevuje, vlastně stupidní a urážlivé vůči ženám.

Už se těším na nějaké ženské komedie, zejména remake Ghostbusters. Už jenom kvůli tomu, jaká vlna nevole se zvedla ze strany MRA a mužů, kteří nechtějí, aby jim ženy sahaly na jejich dětské hrdiny.

0 comments:

Okomentovat