ES.

ES.

čtvrtek 2. června 2016

Mikro #31: Rom-coms



Myslela jsem si, že z teenagerských romantických komedií jsem už vyrostla. Tak asi ne.

Viděla jsem většinu pochybných amerických romantických komedií, které vznikly na přelomu devadesátých a nultých let. Většinu z nich jsem nesnášela, ale je na nich něco nesmírně uklidňujícího. Vlastně asi stejně jako na četbě romancí, jak jsem se dozvěděla ve svém studiu textů na bakalářku. Zjistila jsem ale, že mám ve znalostech romantických komedií a teenagerských filmů velké mezery.

Většinu těch mezer charakterizuje jedna osoba – Molly Ringwald. Nepřekvapilo by mě, jestli jste o ní v životě neslyšeli. Mě to jméno taky nic neříkalo. Ale teď už mi to došlo. Je to jedna z osob, které hrály v The Breakfast Club (který jsem ještě neviděla) a, co je pro mě momentálně důležitější, ústřední postava Sixteen Candles a Pretty in Pink. Jestli si myslíte, že Mean Girls jsou prototypem správných dívčích komedií, pak jste ještě neviděli nic z osmdesátek. Byla to totiž pro tenhle žánr nejlepší doba – skvělá hudba, výborně pochybná móda a vyvážená kombinace drzosti a otevřenosti co se sexuality týče. Vážně mě to překvapilo.

A taky jsem si pustila The Pick-Up Artist. Kombinace Molly a Roberta Downey, Jr. je naprosto jedinečná!

0 comments:

Okomentovat